سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروشگاه اینترنتی wowland

اگر دوست دارید بدانید روغن آرگان چیست و با فواید و خواص روغن آرگان برای مو و پوست یا حتی ناخن آشنا شوید، این مطلب را تا انتها بخوانید. زیبایی پوست و مو برای همهی افراد، چه خانمها و چه آقایان، اهمیت بالایی دارد. همین موضوع باعث شده بسیاری از افراد هزینهی زیادی را صرف خرید لوازم آرایشی و بهداشتی کنند تا بتواند زیبایی از دست رفتهی خود را بازگردانند یا آن را حفظ کنند.

در این شرایط خیلی از افراد ترجیح میدهند محصولی پیدا کنند که چند کاره باشد و بتواند بخش بیشتری از نیازهای آنها را برطرف کند. البته شاید کمی دور از ذهن باشد که یک محصول بتواند با کمترین آسیب، از پس کارهای زیادی بر بیاید؛ ولی چنین چیزی ممکن است. روغن آرگان اکسیری است که یک تنه میتواند با غولهای متعددی مبارزه کند.

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان به طلای مایع شهرت دارد! این روغن اکسیری است که جادو میکند. فواید روغن آرگان بسیار زیاد است و از درمان پوست و مو گرفته تا مشکلات گوارشی و پیشگیری از سرطان را شامل میشود. این روغن از میوه درختی به نام آرگان با نام علمی Argania spinosa به دست میآید. درخت آرگان بومی کشور مراکش است، ارتفاع حدود 8 متر و عمر طولانی دارد که در 30 سالگی میوه میدهد. درون میوه مغزی وجود دارد که روغن از آن تهیه میشود. جالب است بدانید که این درخت در برابر خشکی، گرما، خاک ضعیف و شرایط سخت محیطی مقاوم است. شاید اصلا همین مقاومت باعث میشود آنچه به ثمر مینشیند، مفید و پرخاصیت باشد.

شما برای خرید روغن ارگان میتوانید به سایت wowland مراجعه کنید.

خواص روغن ارگان

مطمئنا کم و بیش درباره خواص روغن آرگان ( Argan oil ) مطالبی را از گوشه و کنار شنیده اید . ما در این مقاله میخواهیم علاوه بر معرفی کامل روغن ارگان به بررسی خواص ، فواید ، عوارض ، روش مصرف و در نهایت خرید روغن ارگان بپردازیم .

روغن ارگان

روش تهیه روغن ارگان اصل

عمدتا این روغن از هسته درختان ارگان بومی مراکش تهیه می گردد و اغلب تحت عنوان روغن آرگان اصل و خالص به فروش می رسد . این روغن میتواند بدون هیچگونه دخل و تصرفی بصورت مستقیم مورد استفاده قرار گیرد . عموما فراید روغن گیری روغن آرگان مشابه سایر دانه های روغنی از طریق پرس گرم می باشد و پس از روغن گیری و بسته بندی بدست مشتری خواهد رسید . روغن آرگان به جهت دارا بودن ترکیباتی مانند رینولاوین و درماپلین میتواند خواص و فواید بسیار مفیدی برای پوست و مو های افراد داشته باشد . در این مقاله ما به تفضیل درباره این خواص توضیحاتی را ارائه خواهیم نمود .

استفاده از روغن آرگان برای مو

  • تاثیر روغن آرگان بر از بین بردن موخوره

همانطور که احتمالا میدانید ، عمده افراد روغن ارگان را برای سلامت موی خود استفاده میکنند . درمان موخوره یکی از مهمترین خواص روغن آرگان است که در دنیا سر و صدای زیادی کرده است . روش مصرف نیز بدین ترتیب است : پس از استحمام مقداری روغن ارگان را بر روی کف دست ریخته و دو دست را به روغن آغشته می کنیم ، سپس به تمامی مواضعی که احساس میکنید دچای موخوره شده اند بمالید . پس از مدت کوتاهی تاثیرات شگفت آوری را مشاهده خواهید کرد .

  • رفع شوره با روغن آرگان

از دیگر فواید روغن ارگان اصل از بین بردن شوره سر است . محققان بسیاری بر روی این مساله فعالیت و تحقیقات نموده اند اما تاکنون هیچیک نتوانسته اند ثابت کنند که این روغن میتواند مانع ایجاد شوره سر شود . گفتنی است که زنان مراکشی خود باور دارند که این روغن میتواند شوره سر را بطور کامل برای مدتی قطع کند .

  • تقویت مو سر ، جلوگیری از ریزش مو و رفع موخوره

روغن آرگان بر خلاف سایر روغن ها که فقط برای برخی موارد از جمله جلا دهندگی ( روغن گنه گنه ) ، رشد مو ( مانند روغن کندش ) ، برخی برای از بین بردن شوره سر ( مانند روغن ماکادمیا ) عمل نمی کند ، بلکه تنها روغن طبیعی موجود است که تمامی این خواص را به تنهایی در خود جای داده است . این روغن میتواند به طرز شگفت انگیزی سبب براق شدن مو شود و از طرف دیگر فولیکول های مو را به نهایت قدرت می رساند تا از ریزش جلوگیری کند . از طرف دیگر به سبب وجود ترکیبی به نام بیلاویل میتواند با سرعت هرچه تمام تر موخوره های موهای شما را از حالت سیمی به حالت نرمال باز گرداند .

فواید روغن ارگان برای مو

تشخیص روغن آرگان اصل

به غیر از محصولات کارخانهای پوست و مو که از این روغن ساخته شدهاند، میتوانید از نوع خام آن هم استفاده کنید. البته قیمت روغن آرگان 100% طبیعی چندان ارزان نیست ولی عمر زیادی دارد که میتواند برای مدت طولانی هم بدون از دست دادن خواص خود، مورد مصرف قرار گیرد. برای تشخیص روغن آرگان اصل و این که مطمئن شوید روغن طبیعی و کاملا خالص است، برخی راهکارها راهنمای شما هستند. این روغن نباید هیچ مواد افزودنی مانند آب، ماده معطر یا حتی مواد نگهدارنده داشته باشد. روغن باید تنها در بطری شیشهای تیره نگهداری شود چون نور میتواند ویژگی های مثبت آن را تحت تاثیر قرار دهد. این روغن آبکی و شل نیست و بافت نرمی دارد. محل تولید آن هم باید مراکش یا همان Morocco باشد.

خدمات و محصولات wowland:

استفاده از روغن آرگان برای پوست

  • محافظت پوست در مقابل نور خورشید

زنان ساکن مراکش عمدتا به جای استفاده از انواع ضد آفتاب ها در طول روز ، برای جلوگیری از تیرگی پوست و آفتاب سوختگی ، از روغن آرگان استفاده می کنند . این روغن به جهت دارا بودن آنتی اکسیدان های فراوان موجب جلوگیری از رسیدن رادیکال های آزاد و UV خطرناک که به سبب نور خورشید به پوست می رسد می شوند .

  • مرطوب کنندگی پوست

علت استفاده از روغن آرگان در محصولات آرایشی و بهداشتی همین مساله است بطوریکه هیچ روغنی نمیتواند این چنین پوست را مرطوب و تازه حفظ کند . روغن آرگان اصل میتواند به واسطه مایلین موجود در خود پوست را به مدت طولانی حداقل 4 ساعت مرطوب نگه دارد ، نکته جالب توجه اینجاست که پس از مصرف ، این روغن بطور کامل جذب موضع می گردد اما رطوبت را از پوست نمیگیرد بلکه پوست را مرطوب حفظ می کند . این محصول به جهت دارا بودن ویتامین E فراوان نیز علاوه بر مصرف موضعی ، امکان مصرف خوراکی با مکمل ها را نیز داراست .

کاربرد روغن ارگان

  • درمان آکنه و جوش با روغن ارگان

روغن آرگان خود میتواند درمانگر انواع آکنه های پوستی باشد اعم از آکنه هایی که بر اثر بر هم خوردن تعادلات هورمونی ، غرور جوانی و یا هر مساله دیگری که سبب بروز آکنه میشود . این روغن علاوه بر جلوگیری از جوش زدن به درمان و از بین بردن جای جوش ها نیز می پردازد ، به گونه ای که در اغلب محصولات بهداشتی و درمانی که موارد مصرف آن درمان آکنه است ، از روغن ارگان استفاده می گردد .